Digitale registratie

Wilt u een aanvraag indienen of al geregistreerde gegevens inzien? Dan moet u eerst inloggen. Bij een digitale aanvraag moet u een aantal persoonsgegevens invullen. Dat gebeurt in een beveiligde omgeving, zodat u zeker weet dat er geen misbruik wordt gemaakt van uw gegevens.

Er zijn twee methoden om in te loggen op de beveiligde omgeving:

  • DigiD

(voor wie in een Nederlandse gemeente ingeschreven staat)
DigiD (spreek uit: ‘Diegiedee’) staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. Op aanvraag ontvangt u van DigiD hiervoor een inlogcode. Voortaan kunt u met één inlogcode terecht bij elektronische diensten van steeds meer overheidsinstellingen, waaronder RIBIZ. Lees meer over DigiDexterne link.

  • RIBIZ-inlog

(uitsluitend voor wie niet in een Nederlandse gemeente ingeschreven staat)
Als u in het buitenland woont, kunt u geen gebruikmaken van DigiD. In dat geval kunt u bij RIBIZ een speciale gebruikersnaam-wachtwoordcombinatie aanvragen. Daarmee kunt u wel gebruikmaken van de online diensten.

Via Inloggen (rechtsboven op uw scherm) kunt u direct inloggen of een RIBIZ-inlog aanvragen.